پیامک

پیامک یعنی هرچی دلت بخواد

پیامک یعنی هرچی دلت بخواد


افسران - گقت‌وگوی یک موافق و یک مخالف ماهواره
- از شما تعجب می کنم که چطور حاضر شدید یک « بمب » را به خانه ببرید و امنیت خانه و خانواده خود را به خطر بیندازید؟!

- بمب؟! کدام بمب؟ منتظورتان چیست؟

- منظورم ماهواره است. شنیدم جدیداً ماهواره خریده اید؟!

- شما فکر می کنید هرکس ماهواره خرید پای برنامه های مبتذل نشسته و شب و روز در حال نگاه کردن به رقص و آواز است؟ نه عزیزم، از ماهواره می شود خوب هم استفاده کرد.

- من چنین تهمتی نزدم، اصلاً شما ماهواره گرفته اید که تعدادی از شبکه های خوب آن را ببینید؛ اما وجود چنین دستگاهی در خانه، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

- مثلاً چه مشکلاتی؟

- اولاً کم­کم حساسیت ها را کم می­کند و زشتی برخی تصاویر که برخلاف میل باطنی­تان در برخی شبکه های ماهواره ای پخش می شود، ریخته شده و گرایش به برنامه های لغو را بیشتر می­کند. شما اگر بخواهید در همان شبکه های کم مشکل، گشتی بزنید، بالاخره با تصاویری روبرو خواهید شد که با حساسیت­های به جای دینی و عرفی همخوانی ندارد؛ دیدن مکرر این تصاویر، زشتی آن را برای شما کم کرده و بعد از مدتی، چیزی که قبلا زشت می شمردید، زشت نمی دانید ثانیاً وجود جوان و نوجوان در خانه، خطر استفاده از شبکه های نادرست را افزایش می دهد به ویژه اگر این فرزندان از جنس مخالف باشند.

- ببخشید؛ بچه های من به گونه ای تربیت شده اند که به سمت این نوع برنامه نمی روند. مگر فرزندان مرا نمی شناسید؟ تازه، دیدن حدی از برنامه­ها که شما روی آن حساسید می­تواند بچه ها را واکسینه کند.

- من در مورد بچه­های شما صحبت نمی­کنم، بنده بر اساس برخی مشاهدات، شنیده ها و مطالعات صحبت می کنم. بچه های شما را می شناسم، بسیار بچه­های خوبی هستند اما بیش از آنکه بچه­های شما را بشناسم، روح «جستجو­گری» جوانان و نوجوانان را می شناسم. ممکن است آنان نه از سر فساد و هرزگی بلکه از سرکنجکاوی به دنبال شبکه­های دیگر باشند و در «دام» آن گرفتار شوند. ضمن اینکه ظاهراً شما غریزه شهوت، آن هم در دوره جوانی را نمی شناسید که ادعا می کنید با دیدن برخی تصاویر واکسینه می شوند؛ غریزه شهوت در برابر تصاویر و موقعیت های شهوانی بر افروخته می شود نه اینکه آتش آن، کم شود.ضمن اینکه بچه ها در این سن، تحت تاثیر هم سالان خود هستند، شاید الان فرزندانتان به دنبال سریال ها یا برنامه های خاص دیگر نباشند. اماکم کم تحت تاثیر جو و هم سالان ، انگیزه برای نگاه به آن ایجاد می شود و فراموش نکنیم که اثر دیدن یک صحنه شهوانی-که این صحنه لزوما صحنه مستهجن نیست ، شاید تنها ذهن مخاطب را در تخیل شهوانی قرار دهد(دقت شود)- سال های سال جوان و نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد.



- البته من مثل شما به سریال ها و برنامه های ماهواره­ای بدبین نیستم. فکر نکنید که شبکه های فارسی زبان تصاویر آنچنانی و مستهجن پخش می­کنند؛ نه، خیلی از برنامه های آنان با برنامه های تلویزیونی خودمان فرق چندانی ندارد ولی آنها در روابط راحت ترند!



- اگر این خوشبینی، خوشبینی کارشناسی شده باشد، درست، اما اگر از ساده انگاری یا بر اساس میل قلبیتان به ماهواره سرچشمه گرفته باشد یا بخواهید به گونه ای کارتان را توجیه کنید، قطعا قابل قبول نیست.



قبل از اینکه به سوالتان جواب دهم دوست دارم به این نکته کلیدی فکر کنیدکه چرا بیش از صد شبکه فارسی زبان طی چند سال تاسیس می شود؟ در حالیکه به خاطر تعداد جمعیت فارسی زبانان، سود اقتصادی برای شبکه ها وجود ندارد؟ چرا اینقدر مدیران این شبکه­ها، دلسوز مردم کشور ما شده اند؟ آقای «مرداک» صهیونیست، چرا باید شبکه تلویزیونی فارسی زبان برای «خانواده های ایرانی» -نه شبکه سیاسی- تاسیس کند؟ حتماً می دانید که تقریباً تمام شبکه های مهم فارسی زبان به تصریح خودشان یا با نشانه های قطعی، از دشمنان کشور ما تغذیه مالی می شوند، اگر انگلیس، آمریکا و دیگر کشورها اینقدر به فکر مردم کشور ما هستند، چرا به جای افزایش پی در پی شبکه ها، اندکی تحریم ها را کم نمی کنند تا مردم ما به زحمت نیفتند؟ فکر کردن به همین موضوع، خیلی زوایا را روشن می کند.



- راستش را بگویید شما دلسوز اخلاق مردم هستید یا از متزلزل شدن حکومت می ترسید، مردم ماآنقدر فهم سیاسی دارند که ماهواره ­ها نتوانند

- گولشان بزنند.

اگر با نگاه صرفاً ملی و بزرگ نگاه داشتن ایران و ایرانی به سراغ ماهواره برویم، باز هم به این نتیجه می­رسیم که ماهواره به درد «خانواده های ایرانی» نمی خورد.

خوب شد این سوال را پرسیدید.در زمینه سیاسی، ماهواره­ مزاحم هست اما قطعا برای ایران برانداز نیست. اما با تاثیرگذاری ماهواره در زمینه اخلاق و سبک زندگی، دشمن به همه اهداف خودش می­رسد. اما جدای از این، این نکته را چه در شبکه های سیاسی و چه در شبکه های سرگرمیِ خانوادگی در نظر داشته باشید که در دنیای امروز، رسانه ها برای تاثیرگذاری برافکار، از روش­های حساب شده و تکنیک های رسانه ای استفاده می کنند.

- مثلا چطور؟



- مثلا در شبکه هایی که صرفاً سریال و فیلم پخش می­شود از هیچ تصویر مستهجنی استفاده نمی­کنند، که اگر بکنند خانواده های ایرانی از آن گریزان می شوند؛ اما در سریال ها، «خیانت بین همسران» یا «ارتباط جنسی پیش از ازدواج» را عادی جلوه می دهند. «غیرت» را زشت می شمرند و «تنوع طلبی جنسی» را عادی و ضروری می دانند.



- من که چنین چیزهایی را ندیدم.

- اولاً ندیدن شما دلیل بر وجود نداشتن نیست. کارشناسان معتبر با بررسی برشبکه های مهم به مسایل جالبی رسیده اند که بخشی از آن را گفتم. ثانیاً آنچه گفتم بدین معنا نیست که همه موارد، در همه سریال ها و در همه قسمت ها وجود داشته باشد. اینها پروژه هایی است که در یک فرایند نه خیلی طولانی پیگیری شده و در برنامه­ها، حساب شده گنجانده شده است. اگر وقت باشد در مورد خیلی از برنامه های پرطرفدار ماهواره ای می توان صحبت کرد و این خط را در آن نشان داد.



- جواب سوالم را ندادید، همان سوال که گفتم شما از تبعات سیاسی ماهواره ها می ترسید یا مسایل اخلاقی؟



- نمی خواهم بگویم در زمینه سیاسی مشکلی وجود ندارد، نه، در شبکه های خبری نیز تکنیک های رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. مثلاً الان زمانه ای نیست که شبکه های خبری به دروغ آشکار متوسل شوند تا به اهدافشان برساند(چون برخی می گویند ما این شبکه ها را امتحان کرده ایم، آنها دروغ نمی گویند!). شبکه های حرفه ای از دروغ در مقیاس بسیار اندک بهره می برند و بیشتر تاثیر گذاریشان با تکنیک­های جنگ روانی پیش می رود. ضمن اینکه شبکه های خبری نیز با جهت گیری های مشخص و در قالب برنامه ها و گزارش های خبری به حوزه اخلاقی و فرهنگی؛ مثل برخی احکام دینی و شرعی، همجنس گرایی، حجاب و... وارد می شوند. اما همه اینها اهمیت چندانی در برابر حوزه اخلاقی و خانوادگی ندارد و خطر آنجا بیشتر جلوه می­کند که توان درک روش­های حساب شده دشمن برای کم کردن حساسیت­های دینی و عرفی از خانواده ها و تبدیل خانواده های «سنتی» به خانواده­های «بی­قید» و از بین بردن «ارزش های خانوادگی» به راحتی لمس نمی شود.





- یعنی شما می گویید اگر در جامعه ما خیانت درمیان زوجین وجود دارد یا طلاق افزایش یافته و یا ارتباط خارج از عرف و شرع بین دختر و پسر بیشتر شده، دلیلش ماهواره است و قبل از آن، چنین معضلاتی نبوده است؟

- البته به لطف خدا و عنایت اهل بیت(ع) فضای کشور ما در این زمینه ها آنقدر ناامید کننده نیست؛ اما آمارها و برخی گزارش­ها از محاکم قضایی، نشان می دهد که ارتباط معناداری بین ماهواره و معضلات اخلاقی و اجتماعی وجود دارد.







- خوب اگر واقعاً اینگونه است، یعنی این چیزها را فقط شما و امثال شما درک می­کنند؟ خانواده های ایرانی که به قول شما خود اهل اخلاق و سنت هاست به این درک نرسیده است؟



گفتم؛ شیوه­های آنان حساب شده است، بنابراین به راحتی برای بسیاری از خانواده ها قابل درک نیست. مثلا آنان عریانی را تبلیغ نمی­کنند اما با نمایش مکرّر نیمه عریانی، حساسیت ها را در این زمینه پایین می­آورند یا با نشان دادن مکرّر مشروبات الکلی، از آن حساسیت زدایی می­کنند. با تحریک تخیل­های جنسی و یا نیمه عریانی، «بلوغ زودرس» را در نوجوانان به وجود می آورند. ( تصور کنید نوجوانی که در 12 سالگی به بلوغ برسد و باید تا 27 سالگی با این غریزه دست و پنجه نرم کند! ) ضمن اینکه باید قبول کرد بسیاری از خانواده ها از سر ناآگاهی یا در پیِ کسب پرستیژ و به اصطلاح کم نیاوردن در بین فامیل ها و آشنایان به دنبال ماهواره می روند، برخی نیز جوّ زده هستند.



- حالا همه مشکلات کشور بند به ماهواره است؟ اگر ماهواره نباشد مشکلات کشور هم حل میشود؟



- نه. کشور مشکلات زیادی در زمینه اقتصادی و اجتماعی دارد که ربطی هم به ماهواره ندارد. ما الان در مورد ماهواره صحبت می­کنیم نه مشکلات دیگر. من دوری از ماهواره را برای اخلاق جامعه و دیندار ماندن آن و داشتن نسل مقید، ضروری می­دانم. بعضی با این حرف ها که شما هم گفتید، سعی می­کنند کار اشتباهشان را توجیه کنند یا برخی می گویند: «این برنامه­ ها روی ما تاثیر نمی­گذارد»، «حواسمان جمع هست، نمی­گذاریم بچه ها این برنامه­ ها را ببینند»،«تلویزیون ما که چیزی را نشان نمی­دهد، مجبوریم به سراغ ماهواره برویم» و... این­ها توجیهات سطحی برای گرایش به ماهواره است که به دلیل واقعیت های موجود،پذیرفتنی نیست. اگر کسی بخواهد با نظام هم لج کند و به سراغ ماهواره برود، ضربه به خود و خانواده خودش زده است.قهر با نظام راهش پناه بردن به ماهواره نیست.



- نمی گویم همه حرف هایتان نادرست است اما فکر می­کنم باز هم فکرتان بسته باشد.

- عیب ندارد ما به این حرف ها عادت کرده ایم؛ فکر بسته ( دگم، مذهبی افراطی و ... ) اما باور کنید اگر با نگاه صرفاً ملی و بزرگ نگاه داشتن ایران و ایرانی هم به سراغ موضوع برویم، به این نتیجه می­رسیم که ماهواره به درد «خانواده های ایرانی» نمی خورد، چه برسد به خانواده­ی ایرانیِ مسلمان و به ویژه «ایرانیِ مسلمانِ عاشق اهل بیت(ع)»

- حالا، حرفتان این است که دیش ماهواره را بردارم؟

- نمی دانم، تصمیم با خود شماست. اما اگر 50 درصد از حرفهای بنده هم درست باشد، من و امثال من ، خودمان را از یک خطر 50 درصدی دور نگه­داشته­ایم و به جای وقت صرف کردن پای ماهواره، در خانواده برای «هم» وقت صرف می­کنیم، ندیدن چند فیلم و سریال، چیزی از ما کم نمی­کند و اگر کسی اهل فیلم و سریال باشد، شبکه های مختلف تلویزیونی پاسخگوی نیاز هست. اما شما را یک خطر 50 درصدی تهدید می­کند. باید اضطراب داشته باشید که در غیاب شما، از ماهواره استفاده نادرست نشود و ... شما که خانواده مقیدی هستید، حتی برای خانواده هایی که حدی از گناه را مثل بدحجابی، شوهای موسیقی و ... را عیب نمی­شمارند نیز، ماهواره خطرناک است. ماهواره می تواند کانون خانواده را متلاشی کتد. دوست دارم دوباره تاکید کنم که ایجاد روحیه تنوع طلبی جنسی در بین زوجین، به سبب دیدن مکرر صحنه های محرک(نه صرفا مستهجن) خطر بزرگی برای خانواده هاست که به هرزگی زوجین منتهی میشود یا به طلاق عاطفی و یا طلاق واقعی ختم می شودکه نمونه های این ادعا به کرات دردادگاه ها دیده می­شود.

می توانید بگویید این حرف ها را ساخته اید تا ذهن مردم را شستشو دهید و یا می توانید در مورد این حرف ها «فکر» کنید. راه دوم بهتر است، از خدا بخواهیم راه درست را به ما نشان دهد.

نظرات  (۰)

منتظر نظراتون هستما!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">